Languages

Wat we doen

"GroupM is de grootste mediabureaugroep in België, dus het is onze verantwoordelijkheid om die schaalgrootte te gebruiken om een positieve impact te hebben op het beter laten werken van reclame, om de business van onze klanten te laten groeien en om de markt te stimuleren op het gebied van DE&I en duurzaamheid."
- Gino Baeck,
GroupM CEO Belgium & Luxembourg

Dat betekent dat we de typische capaciteiten van een "mediabureau" door een filter halen waardoor ons werk doelgerichter, doelbewuster, transparanter en leuker wordt - voor klanten en consumenten.

Client Services

Als onze klanten winnen, winnen wij.

Ons serviceprincipe is uniek: als klanten winnen, winnen wij ook. Een eenvoudige structuur, consistente kwaliteit en focus op bedrijfsresultaten: eersteklas klantenservice is onze primaire taak. Onze klanten profiteren van onze schaalgrootte, die meer dan $ 60 miljard aan mediabestedingen op de wereldwijde markt vertegenwoordigt (COMvergence, 2022).

Media Strategy

Strategie is opoffering.

Onze focus ligt op het betrekken van de consumenten die het belangrijkst zijn voor het bedrijf van onze klanten. We hebben een modern en nauwkeurig inzicht in onze doelgroepen en de waarde die merken voor hen kunnen betekenen. Terwijl bevolkingen en consumenten over de hele wereld veranderen, zorgen wij ervoor dat reclame beter werkt door middel van culturele en op gegevens gebaseerde inzichten en gedegen mediastrategieën.

Media-investering

Investeringsintegriteit is alles.

In combinatie met de wereldwijde schaal van GroupM vertegenwoordigen onze media-investeringen – geleid door merkveiligheid, toonaangevende privacyprincipes en eersteklas relaties – 1 op de 3 advertenties op de wereldwijde markt. Met moderne beleggingsdiensten zetten we geld in voor doelen die bedrijven vooruit helpen.

Data Science

Toekomstbestendige gegevens.

We maken onze publieksgerichte planning toekomstbestendig met “synthetische” gegevens. Hoewel geen enkele technologie een oplossing biedt voor elke media-uitdaging, biedt onze kijk op het vergroten van klantgegevens een alternatieve, op identiteit gebaseerde oplossing.

Technologische ontwikkeling

Technologie die schaalbaar is.

De technologische missie van GroupM is tweeledig: Onze schaalgrootte gebruiken om geteste en effectieve producten voor klanten te leveren en een uniforme technologie- en gegevensbenadering te creëren die merken helpt om vandaag de toekomst van media te realiseren.

An ad that cannot be seen has no value

GroupM’s brand safety definition covers all areas of risk in the digital inventory supply chain. We believe brands should invest in digital advertising seen by real humans within the target audience, served in a safe and suitable editorial environment and underpinned by accredited, independent third parties. Ad content must also be mindful of user-experience and privacy.

Advocates for quality and standards

GroupM viewability standards include:

  • Display: 100% of pixels visible for at least one second
  • Pre-roll and mid-roll video: 100% of pixels visible, user-initiated with sound on, at least 50% completed
  • Social, in-feed, and outstream video: 100% of pixels visible, autoplayed or user-initiated, with or without sound, at least 50% completed*
  • Metrics measured objectively by MRC-accredited third party

* Recommended duration metrics being studied by GroupM and partners

All updates included in our GroupM viewability standard.

Zero-tolerance for online ad fraud

Currently projections estimate $22.4 billion in global ad fraud, 80% of which is in China. Having invested significant resources to tackle this industry-wide issue, we have led or participated in every initiative to combat fraud worldwide, including the establishment of the Trustworthy Accountability GroupM (TAG) in the U.S. and the China Media Assessment Council (CMAC).

We are committed to mitigating all risks to our clients by leading in standards development, supporting industry initiatives and upholding the highest standards of integrity.

Nearly 3.8 billion people connected online

The increase in harmful content and online disinformation is a threat to our global community. We manage contextual brand safety through a combination of trading, contractual protection, defined operational procedures that includes monitoring and verification of media via third parties, and industry accreditation and co-operation. GroupM is a member of the Global Alliance for Responsible Media, an organization that identifies collaborative actions, processes and protocols for protecting consumers and brands.

Committed to a better online

GroupM is committed to using non-intrusive and non-interfering ad formats. We are one of the founding members of the Coalition for Better Ads, formed to improve consumers’ online advertising experience. We also support all industry-adopted best practices such as IAB’s LEAN Ads program.

Data Privacy, Evaluation and Ethics

In and beyond compliance with laws like GDPR and CCPA, GroupM has built a Global Data Governance program implementing privacy by design in its own technologies and promoting consumer privacy protection throughout its supply chain. This includes supporting every major industry initiative to inform and educate consumers. We have implemented global data evaluation standards and built means to operationalize the consistent application of ethical decision-making to data usage.

Leaders in combating ad supported IP infringement

In markets worldwide, GroupM teams use a single global exclusion list to keep clients’ advertising off sites hosting pirated content or counterfeit goods and services. In the U.S., the largest market for digital advertising, GroupM helped establish the Trustworthy Accountability Group (TAG) and has now required media partners to comply with the group’s anti-piracy program.

Third Party Measurement is Paramount

We call on all digital media partners to allow additional third-party brand safety tools and measurement on their platforms.  While no approach will ever be foolproof, we can deploy tools to make social media platforms safer for brands. We work consistently with clients to fully understand the risks and advocate for use of third verification technology across all devices and channels.